speak ART specjalizuje się w prowadzeniu zajęć w szkołach i przedszkolach niepublicznych

Działamy na terenie Warszawy i okolic. Od 2012 roku zajmujemy się kompleksową obsługą językową w placówkach takich jak:

–  przedszkola niepubliczne
–  żłobki
–  kluby malucha
–  punkty przedszkolne
–  niepubliczne szkoły podstawowe
–  kawiarnie

Jesteśmy grupą młodych, ambitnych lektorów, którzy są ukierunkowani na nauczanie małych dzieci (very young learners). Oznacza to, że pracujemy metodami dostosowanymi do etapu rozwojowego naszych uczniów, mamy solidny zapas kolorowych pomocy dydaktycznych i wiemy jak skupić uwagę dzieci przez cały czas trwania zajęć.

 

Dlaczego warto wybrać speak ART?

Jeśli ktoś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie da być super przygotowanym, jeśli rano prowadzi się zajęcia w przedszkolu, w południe business english w biurze, po południu korepetycje z dziećmi szkolnymi, a wieczorem prywatne lekcje! Postaw na lektora ukierunkowanego na jedną grupę wiekową, a poznasz nową jakość zajęć językowych!

“Moim celem jest stworzenie warunków do efektywnej i ciekawej edukacji dla najmłodszych oraz wymarzonego miejsca pracy dla lektorów. Bardzo się cieszę, że prowadząc speak ART mogę zrealizować oba te cele!

Ogromną satysfakcję sprawiają mi coroczne podziękowania ze strony dyrektorów placówek, w których uczymy. Bardzo doceniają, że dzieci naprawdę dużo się uczą, a oni są spokojni dzięki kompleksowej obsłudze. Dzięki temu ja też jestem spełniona jako lektor i właściciel szkoły.”

Ada Chmielewska, właścicielka speak ART

Ada

KILKA SŁÓW O MNIE

Z wykształcenia jestem psychologiem i certyfikowanym przez Cambridge lektorem języka angielskiego (certyfikat CELTA). Nauczycielska krew płynie w moich żyłach od urodzenia – taki zawód wykonywali między innymi moja mama, babcia, dziadek i ciocie! Języki obce to moja pasja i ogromna przyjemność. Znam angielski, niemiecki, hiszpański oraz podstawy indonezyjskiego i chińskiego. Pracę w zawodzie lektora dla dzieci zaczęłam jeszcze na studiach. Potem między innymi prowadziłam konwersacje z angielskiego w Yangshuo w Chinach w ramach wolontariatu, a w Dżakarcie, stolicy Indonezji, pracowałam prawie rok jako wychowawca w przedszkolu międzynarodowym.

Bardzo lubię dzielić się moją pasją do nauczania. Współpracuję z magazynem branżowym Get Creative! gdzie regularnie możecie znaleźć moje teksty z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego i ciekawe pomysły na zajęcia językowe w przedszkolu.

Poznaj nasze metody pracy!

TPR to metoda szczególnie popularna w nauczaniu dzieci, ponieważ najlepiej odzwierciedla ich potrzeby i zdolności. Lektor wydaje polecenia w języku obcym, a uczniowie odpowiadają właściwie wykonanymi gestami i ruchem. Takie podejście kładzie nacisk na rozumienie języka obcego, co jest pierwszym krokiem do nauki mówienia i swobodnej komunikacji.

TPR to innowacyjna metoda, która pozwala pracować już z najmłodszymi dziećmi, nawet tymi, które nie umieją jeszcze mówić w języku ojczystym.

Zajęcia prowadzone zgodnie z tą metodą będą dynamiczne, pełne ruchu i aktywności fizycznej, którą przecież dzieci uwielbiają! Taka forma dodatkowo wspiera proces uczenia się u dzieci.

Metodę TPR uważa się też za eliminującą stres podczas nauki języka obcego.

Super Simple Learning to cykl piosenek i materiałów dedykowanych do nauki języka angielskiego w przedszkolach. Zostały stworzone z myślą o najmłodszych uczniach przez grupę doświadczonych lektorów pracujących w Japonii. Intuicyjne gesty oparte o język migowy ułatwiają zapamiętywanie i rozumienie nowych zwrotów, a zabawne teksty i przyjemna muzyka sprawiają, że nasi uczniowie wprost uwielbiają piosenki, na których oparte są nasze zajęcia!

Lekcje CLIL to matematyka po angielsku, eksperymenty po angielsku czy nauka dobrych manier – oczywiście po angielsku! Lekcje planowane tą metodą nie skupiają się na nauce języka samego w sobie, lecz konkretnych, ważnych treści z zakresu przedmiotów takich jak przyroda, matematyka, sztuka czy kultura. Język obcy nie jest celem, a środkiem do nauki. Dzieci uwielbiają takie zajęcia, bo nawet nie zdają sobie sprawy, że „w międzyczasie” ucza się angielskiego.

Wierzymy, że każdy nasz uczeń jest inny i zasługuje na indywidualne podejście. Znamy dzieci, które uczą się oglądając obrazki, inne najlepiej zapamiętują słuchając piosenek, a jeszcze inne muszą odegrać scenkę lub pokazać pantomimę, aby przyswoić nowe słówko. Każde z nich ma swój talent, szczególnie dobrze rozwinięty rodzaj inteligencji. Opisał je Howard Gardener w 1983. Wyróżniamy inteligencje:

  • matematyczno-logiczną
  • językową
  • przyrodniczą
  • muzyczną
  • przestrzenną
  • cielesno-kinestetyczną
  • interpersonalną
  • intrapersonalną

Podczas naszych zajęć każdy uczeń znajdzie coś dla siebie, dzięki czemu łatwiej przyjdzie mu nauka nowego materiału. Lektorzy speak ART dbają, aby nowe słówka pokazać, zaśpiewać, poszukać ukryte w sali, obejrzeć, odegrać, narysować i wyobrazić sobie z zamkniętymi oczami.

Metoda immersji to zanurzenie w języku obcym. Angielski w czasie zajęć jest językiem komunikacji i instrukcji między lektorem a dziećmi, a z czasem też staje się formą interakcji między dziećmi. To naturalna metoda przyswajania języka obcego, najbliżej naśladująca naukę języka ojczystego.

W wybranych placówkach prowadzimy zajęcia metodą imersji – lektor może w ogóle nie używać języka polskiego, dzięki czemu dzieci nie wiedzą w ogóle, że lektor rozumie język polski!

Zależy nam na tym, aby nasi mali uczniowie od pierwszych chwil czuli się osadzeni w kontekście podczas nauki nowego języka. Nie uczymy zwrotów ani słówek w próżni – wierzymy, że zostaną lepiej zapamiętane, jeśli od samego początku dzieci będą ich używać w adekwatnych sytuacjach. Dlatego też podczas omawiania nazw owoców i warzyw bawimy się w sklep, a ucząc się części ciała nasi mali uczniowie udają, że odwiedzają lekarza. Zawsze dbamy też o adekwatne rekwizyty, dobrą atmosferę i właściwie zaaranżowaną przestrzeń!

Dzięki partnerstwu z czołowym wydawnictwem językowym Macmillan pracujemy z BEBOP!

Bebop to podręcznik dla najmłodszych uczniów, który wyróżnia nowatorskie, multisensoryczne podejście do nauczania. Nauka z Bebop polega na stymulowaniu i wykorzystywaniu wszystkich zmysłów poprzez gry i zabawy. Dzięki temu zajęcia są żywiołowe, dzieci zaangażowane, a nauka szybka, przyjemna i efektywna. W serii Bebop sympatyczni bohaterowie piosenek oraz historyjek stopniowo wprowadzają dzieci w świat języka angielskiego, którego dzieci uczą się w najlepszy możliwy dla nich sposób – podczas zabawy!

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii mobilnych Bebop angażuje we wspieranie dzieci w nauce także ich rodziców. Dostępna dla nich aplikacja Bebop Band pomoże im być na bieżąco z tym, czego uczą się dzieci, i pozwoli rodzicom odgrywać czynną rolę w rozwoju ich umiejętności językowych.